Valószínűleg sok új információt nem tudok adni a kedves magyar vadászoknak, hiszen sokuk közülük itthon vagy más európai vagy ázsiai hegyen már vadászott és nagyjából megvan nekik, hogy hova mit kell vinni. Azért mégis összeszedem itt egy posztban, mi általában mit javaslunk az általunk szervezett vadászatokhoz.

A spanyol hegyi vadászatok 2 időszakra oszthatók fel, az egyik a tavaszi idény, ez kb márciustól május első hetéig tart. Ilyenkor ha Gredos környékén vagy Beceite-Tortosa hegyei közt is vadászunk, a hazai időjárásunkhoz hasonló időjárásra kell számítani. Reggel 6-10 fok van de napközben akár 20 fok is lehet. Ilyenkor kora reggel indulunk el a hegyre, és általában10-ig, 11-ig vadászunk. Aztán délután, ebéd és siesta után indulunk el újra sötétedésig.

A másik időszak az őszi-téli, amikor is általában üzekedési időszakban vadászunk és akár egész nap is kint lehetünk a hegyen. Ez októbertől, januárig tart.

Mivel az időjárás errefelé is eléggé szeszélyes tud lenni és akár 5 percen is belül meg tud változni kint a hegyen, ezért elengedhetetlen a könnyű, hosszú esőkabát. Többször volt olyan, hogy nem számítottunk esőre egész nap, de kint a hegyen ahol cserkeltünk elkezdett ömleni az eső. Ezért az sem árt, ha van bent egy váltás póló, valamilyen pamut felső vagy pulóver és zokni!

Könnyű keresőtávcső mindenképpen legyen nálunk, és a távmérő is nagyon hasznos. Bicska/kés elengedhetetlen egy vadász hátizsákjából, csak hazafelé a repülőút előtt, kerüljön vissza vagy a bőröndbe, vagy a fegyvertokba. Javaslom-főleg az őszi, egésznapos vadászatokhoz- külső akkumulátor/töltő a telefonhoz. Nagyon praktikus termékek vannak már piacon, könnyűek, erősek, akár többször is lehet belőlük tölteni.

Iratainkkal kellett volna kezdenem, de a lényeg, hogy ne felejtsük el: személyi igazolvány/útlevél , EU-s fegyverútlevél, és ha a helyiek már a kezébe adták, akkor a helyi vadászati engedély (spanyolok általában nem adják, a kísérőnél kell lennie, utólag elkérhető).

A napszemüveg szerintem elengedhetetlen, télen-nyáron. Nem nemcsak azért mert egy szőke nő vagyok és jobban érzem magam ha abban fotóznak, hanem valóban segítségünkre lehet, egyrészt tavasszal elég korán már erősen süt a nap mind a 4 régióban ahol vadászunk. Másrészt ha ősszel fúj a szél, sokszor védi a szemünket is eközben. Havazásnál vagy egy nagy hóesés után a szemnek is pihentetőbb mint a vakító havat nézni. Itt említeném meg azonnal az arcra, szájra felkenhető naptejet. Sokszor előfordult, hogy paprikapiros orral köszöntöttük a másnapot, mert pirosra égett az orrunk (ez az őszi vadászatoknál nem szükséges, de tavasszal igen).

Ásványvizet mindig szoktunk magunkkal vinni a szállásról, a nagyobb hegyi meneteknél muszáj inni. Pont ezért bele kell férnie a hátizsákba az olajos magvaknak, egy-két energiaszeletnek és a csokoládénak is, hiszen szükséges lehet a cukor miatt.

PZS azaz papírzsepi, ezt nem magyaráznám….No comment (köszi SD)

Remélem nem hagytam ki semmit. Nyilván a hátizsák súlya sem mindegy hiszen, van, hogy kilométereken át kell, a hegyen vinnünk, aláizzadunk, nehéz, feltesszük, levesszük.

Ha ezeket a tanácsokat megfogadja, akkor mikor kint vagyunk és Ön vadászik, nem fog semmi sem hiányozni.

Eljönne velünk?

Szeretne egy személyre szabott ajánlatot?

Akkor kérje azt tőlünk itt: